>

Mardrömmar

Jag hatar mardrömmar! De etsar sig fast i huvudet på mig hela dagen. Jag får nog sluta sova med Oliver på förmiddagarna. Uscha. Nyss drömde jag att jag lekte med Oliver här framför teven när han börjar gråta. Jag provar allt men inget funkar. Inga lekar funkar, ingen mat funkar. Tillslut lägger jag hononm ner och då ser jag nåt i ena ögat, jag kikar och vad får jag se då? Jo, en jekla glasspinne som sticker in i ögat och göms bakom ögonlocket. Jag fick panik men lyckades få ut den. Jag tog upp honom och börjar trösta när telefonen ringer. Det är min pappa som ringer och jag med världens halsont försöker prata med honom. Vi hinner väl utbyta 2 meningar till varandra när jag tittar ut genom fönstret och ser att det är dåligt väder, men att det precis växlar om och blir strålande solsken. I samma ögonblick börjar de två växterna som står bredvid varandra växa så in i bomben och bli sådär 5 m höga. Jag fattar noll och försöker förklara situationen genom att jämföra med kaktusarna i supermario som ändrar höjd hela tiden... hmm.. =P I alla fall så börjar den ena växten slå på den andra så den böjer sig och slår mot vårt fönster. Paniken stiger inom mig för jag förstår vad den försöker göra. Den försöker ta sig in. Jag grabbar tag i oliver samma stund som växten slår igenom fönstret. Jag springer upp på övervåningen och för att göra lång historia kort så hoppar jag från övervåningen och springer bort till Lantmännen här borta, några hundra meter, och kommer in där och gråter för fulla muggar, ber om hjälp. En kvinna där säger att hon vet vad som hänt, hon har hört det från en vänninna och jag säger att de säkert tror jag är dum i huvudet och har hittat på allt när hon börjar förklara vad hon tror... Jag sätter mig ner och kommer på att jag måste se om Oliver lever. Jag hoppade ju faktiskt ner från 2a våningen med honom och har hållt stenhårt i honom hela vägen dit. Men ja, han lever. Lättad pussar jag honom på pannan och då vaknar jag.

När jag kommer ihåg drömmar så här tydligt kan jag inte annat än undra om de har någon betydelse. Jag kan bara inte. Men jag har ingen aning om vad den skulle ha för mening. Alla detaljer i drömmen stämnde med verklgeheten, alltså miljömässigt, förutom trädgården där växterna stod. Där är en äng.
Postad i: Mitt vardagsliv Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: