>

Oj oj oj vilken dag

Nu blir det till att google om faser och utveckling hos en 8månaders.. Det här krävs påläsning. Förmiddagen idag vart som vanligt.. Dagen tog en liten avstickare först vid 13, då Oliver började gnugga sig i ögonen. Trött? Jaha, i säng. Sova? Skulle inte tro det. Han ställde sig upp mot spjälerna och skrek! Rent ut sagt skrek, så han började hosta. Jahapp, upp igen.. Väl nere började det gnällas. Hungrig? Då blev det mellanmål. Gnugg i ögonen. Trött? I säng.. Sova? Nepp inte nu heller. Ner igen. Skrik. Ut? Ja det vart bra! Då var han nöjd i hela 1½ timme sen gnäll igen. Nöjd en stund. Mat igen vid 16:30, sova nu då? Nej, bara skrik skrik och skrik.

Vid 18 orkade inte mitt huvud längre så jag gjorde välling och påbörjade nattningsrutinen med blöjbyte, klädbyte och sen mat och sen stoppade jag om honom och föreberedde mig på en låååång kväll. Gick ner och stannade neranför trappen. Det var tyst.. Nu har det gått en kvart sedan jag la honom och tro det eller ej men det är Fortfarande tyst! Tjoho!

Så, vad var nu detta för ryck då? Inte en jekla aning... Som sagt. Bara till att googla. Något spökar i huvudet på den där lille =)

Vi har ju faktiskt haft det väldans lätt här hemma måste jag erkänna. Det vart en förkylning nu i vintras som varade 2 dagar.. Annars är detta första "motgången" på 8 månader. Jag har fått höra från mina augustimammor att det kan vara en fas och att han vill ha närhet och umgås mer med oss vuxna och inte bara sova. Kan stämma. Men sen finns det dem som har haft det såhär i flera veckor!? Stackars dem. Jag är trött efter en dag.. Hoppas hoppas nu att det är back to normal imorgon. Snälla söta rara.
Postad i: Oliver Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: