>

Recept på rulltårta

3e inlägget om min rulltårta nu då :D Det är ju 2 recept i ett eftersom smörkrämen eg var till för macarons men blev till rulltårta men det är verkligen inget avancerat. Och för er som svälter er med GI metoden och räknar points och skit, host, hanna, så strunta i att läs! :D

Så här gjorde Jag:

Rulltårta
3 ägg
1½ dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vatten

Gör så här:
Sätt ugnen på 250 grader.
Vispa ihop ägg och socker fluffigt, blanda försiktigt i resten av ingredienserna.
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna och bred ut smeten så jämnt du kan och grädda i mitten av ugnen i ca 5min.
Gör smörkrämen

Smörkräm
100 g mjukt smör
1.5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 st äggula
2 msk hallonsylt
Några droppar valfri hushållsfärg
Gör så här:
Vispa ihop smör och florsocker pösigt och tillsätt resten av ingredienserna

Forts:
Ta ut tårtan och strö lite socker på den och vänd den sedan upp och ner på ett galler och ta försiktigt bort bakplåtspappret. Tips: Stryk lite vatten på pappret så lossnar det bättre.
Bred ut smörkrämen och rulla försiktigt ihop.
Skär i 2 delar och lägg på en tallrik och ställ sedan in dem i frysen en stund tills smörkrämen stelnat lite
Ta ut och skär i önskad bredd på tårtbitarna
Kram!
Postad i: Mitt vardagsliv Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: