>

Rulltårta =)

Nu är en rulltårta gjord.

Tanken var från början att jag skulle göra macarons här om dagen, så jag gjorde de där små marängbottnarna och smörkrämen som skulle vara emellan. Det tråkiga var bara att marängbottnarna blev totalförstörda. Ihåliga och så mjuka att de gick sönder när jag skulle ta upp dem. Har inte den blekaste aning om vad jag gjorde fel för jag följde receptet helt och hållet. Så, då stod jag ju där med hallonsmörkräm som jag inte ville kasta och då blev det en rulltårta idag. En vanlig ljus rulltårta med hallonsmörkräm. =) Det blir nog väldans gott. Vill du smaka så är du välkommen att bjuda in dig själv på fika =) jag älskar att få gäster och inte mindre att fika! =D

Bild kommer sen när jag har skurit upp bitarna. Just nu ligger den i frysen för att smörkrämen ska stelna så det inte ska kladda när jag skär den.

Jaha, vad ska jag nu baka? =D
Postad i: Mitt vardagsliv Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: