>

Jag har fått nytt liv

Sitter (ligger) i soffan med datorn i knäet och pustar ut efter dagen. Första dagen på jobbet. Det är tyst i huset. Konstig känsla. Oliver är hos mormor och Sambo är och fiskar. Vi vaknade till strömavbrott i morse, och tanken var att min mamma skulle komma och vara barnvakt men de åkte hem till henne istället där saker och ting fungerade. Då bestämde vi också att de stannar där tills imorgon och eftersom hon ändå skulle ha åkt hit imorgon igen så kör hon upp honom imorgon så de är hemma tills Sambo kommer hem från jobbet. Det är med delade känslor man sitter och tittar ut i det tysta rummet. Vart är den lilla krabaten som skrattar och har sig? Vart är den lilla tussen som alltid yrar runt och håller koll på krabaten?

Det blev lite kaotiskt när jag fick denna jobbchansen men jag kunde bara inte tacka nej. Tyvärr gjorde det dock att det är 3 veckor som både jag och Sambo jobbar men min kära mor kunde som tur väl är ställa upp och hjälpa oss på dagarna och vara med Oliver. Tanken är att hon ska vara här hos oss, i Olivers hemmamiljö. Dessutom är vi ju med honom på morgonen tills jag måste sticka och hon åker när Sambo kommit hem. Känns som en rätt OK deal för ett par veckor. Sen blir Sambo pappaledig och det känns bra.

Så, nu är alltså första dagen på jobbet avklarad. Lite tufft vart det pga att jag haft sån huvudvärk sedan igår runt lunch. Jag kände den redan i morse igen men efter lunch blev den allt värre. Säkert mycket pga att jag inte drack ordentligt tillsammans med lång dag, mycket info och mycket stillasittande. Jag är ju van vid att flänga runt här hemma med oliver =P Det var ett par grejer som jag inte hade förväntat mig, eller snarare att jag fått annan information än vad som eg stod på kontraktet, så jag måste bara reda ut ett par punkter annars finns risk att vi inte går runt ekonomiskt denna sommarn. Men jag håller tummarna att allt löser sig =) Annars var det mycket praktisk info idag och själva utbildningen börjar imorgon. Jag är sååå spänd! Detta ska bli så kul!

Kram!
Postad i: Mitt vardagsliv Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: